داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

شعر پروین اعتصامی

شاعر معروف معاصر پروین اعتصامی ماجرای حضرت هود را [که به قولى مربوط به نمرود است‏] با اشعار ناب خود چنین سروده است


کشتئى زاسیب موجى هولناک


رفت وقتى سوى غرقاب هلاک

تند بادی، کرد سیرش را تباه


روزگار اهل کشتى شد سیاه


برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید.


بندها را تار و پود، از هم گسیخت


موج، از هر جا که راهى یافت ریخت

هر چه بود از مال و مردم، آب برد


زان گروه رفته، طفلى ماند خرد

بحر را گفتم دگر طوفان مکن


این بناى شوق را، ویران مکن

در میان مستمندان، فرق نیست


این غریق خرد، بهر غرق نیست

در میان مستمندان فرق نیست


این غریق خُرد بهره غرق نیست

امر دادم باد را، کان شیرخوار


گیرد از دریا، گذارد در کنار

سنگ را گفتم بزیرش نرم شو


برف را گفتم، که آب گرم شو

لاله را گفتم، که نزدیکش بروى


ژاله را گفتم، که رخسارش بشوی

خار را گفتم، که خلخالش مکن


مار را گفتم، که طفلک را مزن

گرگ را گفتم، تن خردش مدر


دزد را گفتم، گلوبندش مبر

ایمنى دیدند و ناایمن شدند


دوستى کردم، مرا دشمن شدند

تا که خود بشناختند از راه، چاه


چاهها کندند مردم را براه

قصه‏ها گفتند بی‏اصل و اساس


دزدها بگماشتند از بهر پاس

دیوها کردند دربان و وکیل


در چه محضر، محضر حى جلیل

وارهاندیم آن غریق بی‏نوا


تا رهید از مرگ، شد صید هوی

آخر، آن نور تجلى دود شد


آن یتیم بی‏گنه، نمرود شد

کردمش با مهربانیها بزرگ


شد بزرگ و تیره دلتر شد ز گرگ

خواست تا لاف خداوندى زند


برج و باروى خدا را بشکند

پشه‏اى را حکم فرمودم که خیز


خاکش اندر دیده‏ى خودبین بریز

نظرات 2 + ارسال نظر
صاعقه پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:32 ب.ظ http://www.saeghe-f135.mihanblog.coms

شنیدستم سلیمانی ز یک مور

قبول تحفه کرد ای مهدی نور

من آن مور ضعیف و ناتوانم

که جانم را برایت هدیه دارم

التماس دعا...یامهدی*
سلام...
به روزم و منتظرتون[گل]

توسل سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:49 ب.ظ http://tavassoll.blogfa.com

سلام من جهت ترویج افکار اسلامی در دنیای مجازی وب شما رو تو وبلاگم لینک کردم لطفلا شما هم ما را
با نام معرفت انسان به خدا لینک کنید وبعد ما را مطلع کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد