داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

حضور 50 هزار نفر در رقابت‌های کشوری قرآن قابل قبول نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری هرساله سه مرحله مسابقات کشوری قرآن توسط این سازمان گفت: به نسبت جمعیت حدود 75 میلیون نفری کشورمان، ثبت نام و شرکت 50 هزار نفر در رقابت‌های سراسری قرآن اصلاً قابل قبول نیست.


برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، اول آبان‌ماه، در مراسم تجلیل از اعضای ستاد برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ضمن قدردانی از مسئولان ستاد برپایی این مسابقات، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه مفتخر است که هر ساله مسابقات سراسری قرآن را در سه مرحله برگزار کند، اما به نسبت جمعیت حدود 75 میلیون نفری کشورمان ثبت نام و شرکت 50 هزار نفر در رقابت‌های سراسری قرآن اصلاً قابل قبول نیست.

فعالیت ویژه‌ ادارات کل اوقاف برای افزایش تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن

حجت‌الاسلام محمدی اولویت معاونت فرهنگی این سازمان را در سال 90 ایجاد ظرفیت بیشتر برای مشارکت 20 برابر حافظان و قاریان در مسابقات کشوری قرآن کریم اعلام کرد، افزود: این مشارکت زمینه تربیت و افزایش تعداد حفاظ و قراء را با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب فراهم می‌سازد.

وی بر حضور بیشتر نوجوانان در این رقابت تأکید کرد و افزود: این ضعف باید هرچه سریعتر برطرف شود و در همین راستا به تمامی ادارات کل این سازمان در استان‌ها ابلاغ شده است تا فعالیت ویژه‌ای را آغاز کنند و به دنبال این باشند تا تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن را افزایش دهند که در این مسیر تأکید شده است که از ظرفیت مؤسسات و فعالان قرآنی استفاده شود.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه بخشی از مسئولیت تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه انس نوجوانان و جوانان با قرآن کریم برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه است، اظهار کرد: مدیریت و مسئولیت برگزاری مسابقات سراسری و حتی بین‌المللی قرآن برعهده این سازمان است، اما به طور حتم این آمادگی وجود دارد که از همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی نیز استفاده شود چرا که بالاتر از این رویداد قرآنی در کشورمان وجود ندارد.

وی در توصیه‌ای به ستاد برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن خواستار شد تا در سال‌های آتی زمینه تجلیل از دست‌اندرکاران مسابقات بین‌المللی قرآن زودتر فراهم شود و افزود: کمیته ارزیابی این دوره از رقابت‌ها با توجه به نقاط ضعف و قوت بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گزارشی را ارائه کرده است که امیدواریم دست‌اندرکاران از این گزارش بهترین بهره را ببرند تا برای مسابقات سال 91 با کمترین ضعف وارد کار شویم.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به اعضای ستاد برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن، گفت: زمینه را به نحوی فراهم کنید که در دیدار بعدی با رهبر معظم انقلاب بتوانیم گزارش جامع و کاملی را از روند برپایی مسابقات ارائه دهیم و چند تحول و تغییرات وسیع را در این بخش به اطلاع ایشان برسانیم.

بیداری اسلامی وعده قرآن است

حجت‌الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنانش به حوادث اخیر منطقه و رهایی لیبیایی‌ها از ستم قذافی اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی وعده الهی و تأکید شده در قرآن کریم است و دیگرانی که رویه‌ای مانند قذافی‌ها را در پی گرفته‌اند، انتظار وعده الهی را بکشند «إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصَادِ».

وی ادامه داد: خیانت امثال بن‌علی، مبارک و قذافی در پا گرفتن رژیم جعلی اسرائیل مسلم است و آن‌ها در ظلم و نسل‌کشی صهیونیست‌ها شریک‌اند و نتیجه طغیان از فرمان الهی مصداق این آیه است که «فَصَبَّ عَلَیْهِمْ رَبُّکَ سَوْطَ عَذَابٍ؛ پروردگارت بر سر آنان تازیانه عذاب را فرونواخت.»، این آیه هشداری برای ما هم هست که اگر همین اعمال را مرتکب شویم پروردگار با ما تعارف ندارد، البته این بیداری ویژه مسلمانان نیست و شاهدیم که اروپا و آمریکا نیز در برابر نظام سرمایه‌داری غرب قیام کرده است.

یادآور می‌شود، طی مراسمی از بیش از 50 نفر از دست‌اندرکاران ستاد برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و مدیران کارگروه‌های این مسابقات با حضور سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در محل این سازمان تجلیل شد.


منبع : ایکنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد