داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

داستان های قرآنی

این وبلاگ جهت آشنایی مردم با داستانهای که در قرآن نقل شده به وجود آمده است تا مردم از این داستانها پند بگیرند.

مساجد به جمع برگزارکنندگان کرسی‌های تلاوت قرآن بپیوندند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم از همکاری بیش از 150 مسجد در سراسر کشور برای اجرای طرح کرسی تلاوت قرآن مساجد خبر داد و خواستار شد تا دیگر مساجد نیز به جمع مجریان این طرح بپیوندند.


برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید.

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: طرح کرسی تلاوت مساجد براساس تأکید مقام معظم رهبری بر تشکیل فضاهایی برای استماع قرائت قرآن به همت سازمان دارالقرآن الکریم اجرا می‌شود که مراسم افتتاحیه نخستین کرسی تلاوت 14 شهریورماه در مسجد جامع امام علی (ع) تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: البته پیش از این نیز کرسی‌های تلاوت با همکاری دیگر دستگاه‌های قرآنی برگزار می‌شد اما تفاوت این طرح با اجراهای قبلی در این است که کرسی تلاوت با همکاری مساجد برپا می‌شود و مساجد مجری این کار مؤظف خواهند شد که با تعیین روزی خاص هر هفته با حضور یکی از قراء ممتاز شهر و یا استان خود این محفل قرآنی را برگزار کنند.

بحرالعلوم افزود: مدت زمان هر تلاوت 20 دقیقه در نظر گرفته شده است و پس از آن در حد چند دقیقه نکات مهم آیات تلاوت شده برای حاضران در مراسم توسط خود قاری ارائه می‌شود، نکته مهم اینکه سازمان دارالقرآن برای هر هفته براساس مناسبت‌های مذهبی و مهم، آیاتی را تعیین کرده است.

وی اظهار کرد: نام، نشانی 133 مسجد مجری و زمان کرسی‌های تلاوت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم قرار گرفته است اما بیش از 150 مسجد اعلام آمادگی کردند، مساجد دیگر نیز می‌توانند به این جمع افزوده شوند و این طرح این قابلیت را دارد تا در سراسر کشور اجرا شود و دارالقرآن‌های تبلیغات اسلامی استان‌ها ناظر بر اجرا آن خواهند بود.

گفتنی است، آیات انتخاب شده برای تلاوت در هر هفته نیز بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی اینترنتی (www.telavat.com) قرار گرفته است به طور نمونه در هفته اول برگزاری این محافل آیات 78 تا 88 سوره اسراء تلاوت و به همراه آن پیام‌های مهم آیات ارائه شد.


منبع : ایکنا

نظرات 1 + ارسال نظر
داستان های قرآنی سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:36 ب.ظ http://www.ghesass.blogfa.com

وب شما لینک شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد